ANDERSTALIGEN                

Heeft u anderstalige patiënten in de praktijk?

Maak gebruik van de zelfzorgfolders en tolkentelefoon!

 

Zelfzorgfolders

Communiceren met patiënten die een andere taal spreken kan soms erg ingewikkeld zijn. De zelfzorgfolders bieden in twaalf verschillende talen informatie over de meest voorkomende kleine kwalen. Met de tolkentelefoon kunt u vertaling organiseren op het spreekuur.

 

Tolkentelefoon

Het AOF vindt het belangrijk dat alle huisartsen in Amsterdam gebruik kunnen maken van de tolkentelefoon voor álle patiënten die de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn. Ook als uw huisartsenpraktijk niet lid is van het AOF kunt u dus toch gebruik maken van de financiële regeling van het fonds.Het AOF fonds heeft een contract met Concorde en TVCN afgesloten. Hieronder leest u hoe u gebruik kunt maken van deze diensten. 

 

Livewords

  • Bel 020  82  02  892  
    ---
  • Geef uw praktijknaam en –postcode op.
    ---
  • Bij Livewords is bekend welke praktijken gebruik kunnen maken van de regeling via het AOF.
    ---
  • U wordt met een tolk in contact gebracht; de factuur gaat naar het AOF.  
    ---

 

TVCN

  • Bel 088  25  55  222 - gevolgd door keuze 1
    ---
  • Geef aan dat u van de ‘AOF regeling’ gebruik wil maken, in het planningssysteem bekend onder relatiecode AOFAM.
    ---
  • U wordt met een tolk in contact gebracht; de factuur gaat naar het AOF. 
    ---

 

Lees hier meer over het nut van het gebruik van de tolkentelefoon in de huisartsenpraktijk.

 

 

[terug]

  anderstaligen 450
Gebouwd door Carin Sieling, 1ste Lijn Amsterdam